måndag 25 maj 2015

Stolt och tacksam

På helgens inspirerande workshop fick vi i uppgift att presentera varandra.
Riktlinjerna var namn, erfarenheter, något som vi var stolta över och förväntningar med dagen.
Kvinnan som jag presenterade var inte stolt för någonting enligt henne själv.
Ehh? ... intressant.

Är det möjligt att inte vara stolt för någonting eller kanske handlar det om någonting annat?
Kanske handlar det om att våga formulera.
Sätta ord på. 
För mig har det inte alltid varit helt lätt att formulera och sätta ord på.

Men.
Nu.

Jag är stolt över massor :-)
Min lista skulle kunna bli lång!
Hur är det för Dig? 
Vad är Du stolt över?

En av alla dessa saker som jag är stolt för, oerhört stolt och tacksam för, som ligger nära i tid, är att jag valde (vågade) att gå ner i arbetstid, från 100% till 80%. Jag upplever att det är en av de bästa gåvor som jag har kunnat ge till mig själv just nu! Den här förändringen har verkligen genererat så mycket gott för mig! Små förändringar kan skapa stora "resultat".








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar