söndag 10 maj 2015

Egen och annans träning

Både igår och idag har jag haft glädjen att besöka Form och gymmet.
Igår både med egen träning och annans träning :)
Idag egen träning.

Kroppen är en fantastisk skapelse på alla möjliga sätt!
Magisk!
Jag kan verkligen fascineras och förundras.
Hur allt fungerar och hänger ihop.


Det är verkligen inspirerande och kul att skapa träningsprogram utifrån olika mål, syften, behov och förutsättningar. Oavsett om det är till mig själv eller någon annan.
Övningar och upplägg går ju att variera i det oändliga!

För några veckor sedan fick jag, av min fantastiska Pt, några nya utmaningar och övningar att träna på. Jag antog utmaningarna och jag har tränat, med varierad framgång. Ibland är det inte bara styrka och muskler som tränas... Utan även (tåla)mod och uthållighet. Men övning ger färdighet! Och jag kan verkligen glädjas åt både små och stora framsteg! En av övningarna är bla. att hänga i räcke... och från att ha kunnat greppa och hänga kvar i några sekunder så lyckades jag, både idag och igår,  hålla mig kvar lite längre och tom. förflytta mig i sidled. Som sagt; jag kan verkligen glädjas åt både stora och små framsteg!

Idag bjöd jag med mig själv på ett styrkepass med fokus på ben, gissar att jag kommer att få njuta av det imorgon och kanske i övermorgon ;) Det var ett riktigt bra pass, med den här njutbara jobbigheten, som Du också kanske har träffat på? Imorgon är planen att genomföra ett pass med fokus på framförallt axlar. 

Det skulle vara en självklarhet för alla att styrketräna, tänker jag, inte nödvändigtvis i ett gym men... helt enkelt för att skapa goda förutsättningar för och till sig själv och sin kropp. En stark kropp har helt andra förutsättningar att klara av vardagliga belastningar och påfrestningar än en svag och otränad kropp.


Jag vill ha en kropp som samarbetar och fungerar!
Som är stark. Smidig. Rörlig. Flexibel.
Stark, smidig, rörlig och flexibel inifrån och ut och utifrån och in.

Vilka förutsättningar skapar och ger Du till Dig själv och din kropp? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar