måndag 4 maj 2015

Tålmodig trana

Direkt efter arbetsdagens slut landade jag i gymmet.
Mellanlandade bara hemma för att snabbt byta om.
Just idag kändes det bra att ta mig iväg direkt till träningen.
Inte fundera så mycket om, när, hur.
Utan helt enkelt göra.
Känslan av en viss trötthet fick följa med till gymmet.
Tror inte att jag hade känt mig ett dugg piggare genom att först sjunka ner i soffan.

Även om jag kände mig trött så märktes det inte där i gymmet.
Kroppen kändes stark och fokuserad.
Just idag blev det ett pass där stora delar av kroppen involverades 
bla. ben, rygg, mage, baksida arm...  avslutande med turkish get up, som funkade riktigt bra!


Jag övade också vidare på de utmaningar som jag fått :-)
Några av dom är så svåra eller verkligen inte helt enkla!
Jag har tagit in tips och inspiration via youtube, men ännu så länge så har det inte funkat bättre för det! Mitt tålamod sätts på prov ;-) Och envishet :-) I en bok som jag har här hemma läste jag att en av övningarna, i yogans värld, även kallas för Baka Dhyanasana som betyder... tålmodig trana. Hahaha! Tålmodig trana! Okej... nej, just nu känner jag mig inte alls som en tålmodig trana!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar