onsdag 29 april 2015

Att längta till träningen

Jag tycker om att styrketräna! Det är skönt, tycker jag. Du behöver inte bo i gymmet eller befinna Dig där timtal åt gången för att få till ett riktigt bra träningspass. Tvärtom tänker jag. Träning med kvalité är för mig någonting annat.

Själv har jag njutit av ett riktigt bra pass tillsammans med mig själv just denna förmiddag. Redan när jag vaknar så längtar jag till gymmet och träningen. Det känns härligt att känna mig så motiverad och inspirerad! Känna lust och glädje! Energi! 



Oftast har jag en klar plan, redan när jag kommer till gymmet, om vad jag ska göra, vilken del av kroppen och vilka muskelgrupper jag vill/ska träna. Just idag blir det en mix av en klar plan och en intuitiv känsla. Och det blir och är ett sånt här pass som får mig att känna och uppleva kvalité på alla möjliga sätt! Jag håller ett ganska högt tempo, med både superset och triset passet igenom, förutom när jag övar mig på utmaningen som jag fått, då går det betydligt långsammare :-) 

Det är onsdag. Jag är ledig och får/kan träna redan på förmiddagen :)
Så bra och så skönt på alla sätt och vis!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar