onsdag 15 april 2015

Härliga onsdagar!

Vad jag uppskattar och tycker om mina onsdagar!
Den här dagen som har skapat plats och utrymme.
Plats och utrymme för annat. För nytt.
För det jag vill och önskar.
Långt ifrån borden och måsten.
Det är som om tankar, drömmar och mål plötsligt har börjat visa sig i en annan skepnad.
Mera konkret. Mera tydligt. Mera verkligt.

Om möjligt så har det blivit ännu bättre än vad jag trodde att det skulle bli där i januari när jag bestämde mig. Ibland kan det var lätt att hålla kvar i det man har på ett krampaktigt sätt, i tron på att det är så det ska vara och samtidigt försöka fylla på och trycka in. Fylla på och trycka in i något som sedan länge redan är fullt. Något som man liksom är färdig med. Ibland kanske det är så att man behöver släppa taget om vissa saker eller föreställningar för att det över huvud taget ska finnas plats och möjligheter att just fylla på. Våga prova.Och skapa förändring. Jag tror att det är precis så. 

Det behöver inte handla om "allt eller inget".
 Min 20% tjänstledighet har verkligen fått mig att inse och förstå just det.
En liten förändring kan verkligen generera något oändligt mycket större! 


Just den här onsdagen har börjat med en tidig morgon.
Inte för att jag måste utan för att jag helt enkelt vaknade ;-)
Förmiddagen har också bjudit på ett riktigt bra intervallpass på cykel,
 tillsammans med mig själv, för mig själv, till mig själv.
Jag gjorde det enkelt för mig och tog hjälp av Mr. Tabata.
Trots att gårdagens muskelpass har lämnat spår och avtryck i mig, både här och där, så gick det fint!
Ett riktigt tufft pass, jag var helt slut direkt efter... 
Skönt att det även finns mattor och golv på Form ;-) 

Tänk vilken lyx att kunna träna en förmiddag, en alldeles vanlig vardag! 

Till lunch blev det snabbmat med en smak av sommar.
Och lite olivolja.
Fräscht och gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar