lördag 18 april 2015

Det sjuder och pulserar


Lördag.
En ledig dag som kommer att fyllas 
och som redan har fyllts med bra ingredienser och innehåll.
Sån´t som får mig att må bra!

Jag startar dagen med ett pass med mig själv, för mig själv, till mig själv.
 På Form. Klockan är strax efter halv nio när jag anländer. 
Trots att klockan inte är mer så sjuder och pulserar det redan av liv,
 energi och (tränings)glädje. både utanför och inne på Form.
En härlig känsla och upplevelse!

Utanför Form är Patrik i full färd med att förbereda inför förmiddagens utepass för att en stund senare befinna sig inne på Form och köra Pt med 2 yngre tjejer. Efter hand samlas det även ett gäng förväntansfulla tjejer/kvinnor utanför Form som ska delta i MTB kurs för nybörjare som Po3 arrangerar. Ett suveränt initiativ! Po3 som är Forms alldeles egna Anna, Christine och Mia och som för ett tag byter inomhus cykling till utomhus cykling. 

 Inne på Form droppar det in deltagare till morgonens grupp pass och de som tränar på egen hand i gymet.

Jag tycker att det är häftigt, härligt med alla människor som samlas! 
Energin som sjuder och pulserar och som nästan går att ta på!
Rörelseglädje!
Träningsglädje!
Var och en med sina egna mål och syften.

Igår var focus på framförallt rygg och bröst för mig.
Idag var det benens tur :-)
Och både idag och igår står jag på huvudet.
Det är en övning som jag hade som mål att lära mig och kunna för ett antal år sedan,
då; stå på huvudet och slå över i brygga. Jag lärde mig det, tack vare  mig själv och min fantastiska PT Niki! Sedan har huvudstående fått ligga i träda ett tag men nu har jag börjat göra övningen igen.
Jag tror att det är bra att stå på huvudet ibland, att vända upp och ner på tillvaron. 
Målet för mig att komma upp i handstående... och göra en armhävning...
Jag tar det stegvis, nu övar jag genom att liksom klättra upp på väggen, 
med magen vänd mot väggen och känna övningen i axlar, armar, skuldror och övriga kroppen. Ibland vill jag kunna innan jag ens har provat och övat. Jag vill kunna på en gång! 
Det är inte bara muskler och styrka som övas, utan även mitt tålamod ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar