onsdag 22 april 2015

Allt är möjligt

Vad är det som är verkligen viktigt för Dig?
Viktigt och angeläget.
Inte borden eller måsten.
Utan det verkliga viktiga och angelägna.
Det som verkligen har betydelse och betyder något för Dig.

Om Du inte redan har gjort det så ta tag i det, inte på ett krampaktigt sätt utan följ med, andas,
och var i flödet.


Vilken underbar dag!
En dag med planerad vila och återhämtning.
För en stund paus från görandet och istället hamnar jag på ett påtagligt sätt i varandet.
Idag får jag utrymme för stillhet, reflektion och eftertanke.

En morgon som börjar hos fantastiska Tetti på Amyris.


En behandling som gör mig fullständigt närvarande och på samma gång fullständigt borta.
Så otroligt avslappnad.
Kroppen och själen tackar och tar emot.

Tetti har gåvor och förmågor som det är få som har.
Förutom en välgörande och fin behandling så får jag även med mig annat.
Jag uppmuntras till att skriva.
Med papper och penna.
Gärna vid vattnet.


Omtöcknad - på ett bra sätt - tar jag mig hem.
Packar i ordning en väska med kaffetermos, sittunderlag och...
 papper och penna :)






Nu sitter jag här på bryggan.
Landar i det som är.
Låter orden komma.
 Jag kan verkligen förundras över tillvaron.
Allt det vackra.
Naturens skönhet.
Över hur upplevelser, erfarenheter och händelser ibland länkas ihop på de mest märkliga sätt och leder en vidare. 

Tankarna kommer och går.


Solens värmande strålar, det glittrande vattnet.
Kluckandet och vågskvalp, småfåglarnas kvittrande, måsarnas skriande,
Doften och smaken av kaffe...

<3 <3 <3

På något sätt så är det som om yta får djup och djup får yta.
Då och sedan länkas för en stund samman till ett Nu.
Just precis NU.
Där allt är möjligt!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar