fredag 10 april 2015

Ett vältränat hjärta

Vad tänker Du om jag säger att jag vill ha ett vältränat hjärta?
Ja, just den tanken kom till mig vid slutet av dagens spinningpass.

Kanske tänker Du på konditionsträning? Ja, visst, 
men just idag dök det upp även andra bilder/tankar hos mig :-)

"Jag vill ha ett vältränat hjärta!"

Vältränat och starkt på alla sätt...

Ett starkt och kraftfullt hjärta som pumpar och slår
och också ett hjärta som kan kommunicera på andra sätt, som ger och tar emot,
ett hjärta som stöttar och coachar,
som förser mig med handlingskraft och mod även när det känns läskigt.
Jag ler åt tanken.

Och just nu så känner jag att det är ju precis det jag har!

Men det här är ju inget konserverat tillstånd, som alltid finns här, utan precis som med all annan träning och färdighet så behöver det tränas, underhållas och fyllas på för att bli ännu kraftfullare, starkare och utvecklas vidare. 

Ibland kan det vara lätt att tänka att, hjärtats kraft och den mentala skärpan och förmågan alltid ska vara på topp, oavsett vad Du gör eller inte gör. Men precis som musklerna behöver styrketräning för att bli ännu starkare och ännu mer flexibla, så tror jag att även hjärtat och den "mentala kroppen"  också behöver just styrketräning för att bli ännu starkare och ännu mer flexibel. 

Träning ger färdighet.
Det Du övar på blir Du helt enkelt bättre på!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar