fredag 3 april 2015

Träningsglädje

Några dagar med påskledighet.
Det känns skönt.
L-E-D-I-G

Jag vaknar tidigt.
Uppe med tuppen. Det kanske passar extra bra så här i påsktider ;-)
Njuter av morgonstund och av att inte ha bråttom någonstans.
Inga egentliga tider som ska passas just idag.
Förutom planen och tanken att jag ska befinna mig nere på Form vid öppning.
Igår kväll var tanken att jag skulle på ett spinningpass idag.
Men idag blev en sådan här dag då jag längtade efter ett riktigt bra styrkepass. 
Tillsammans med mig själv och min ena Pt.

Strax efter öppning kommer jag till Form.Vid uppvärmningen dyker tanken upp på att jag ska nog leta fram ett kvastskaft här hemma. För att använda vid rörlighetsträning. Rörlighetsträning är skönt tycker jag, även om det kan kännas en hel del både här och där, det är även ett skönt sätt att värma upp och förbereda kroppen inför ett styrkepass. Precis som idag.

Min Pt bjuder med mig på ett riktigt bra pass! Kroppen är stark! Centrerad och fokuserad!  Andhämtningen är stundtals snabb och flåsig men andningen hjälper mig också i de olika övningarna. Jag får njuta av den här njutbara jobbigheten! Det är inte alla pass som bjuder på det.Vid förra styrkepasset kändes det trögt och jobbigt jobbigt. Den njutbara jobbigheten tycker jag så mycket om! Den jobbiga jobbigheten vill jag helst slippa.

När jag kommer hem fyller jag på med kaffe och en god smoothie med hallon, äpple och en klick mandelsmör. Smoothien fixas till hur snabbt som helst av den nyinskaffade vännen i köket.
Snabbt, enkelt, gott!
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar