lördag 28 mars 2015

Spin of hope

Idag trampas det för fullt nere på Form.
Ja, inte bara på Form förresten utan runt om i hela landet trampas det för fullt, då Sveriges största spinningevent går av stapeln; Spin of hope. 
Lag, människor, individer har samlats; de som sedan tidigare suttit åtskilliga timmar på en spinningcykel, men också de som aldrig tidigare har gjort det, tränande, otränade.
Idag kan alla vara med och bidra! Med tid, pengar, svett, energi, trampande, endorfiner, glädje! 

Oavsett träningsbakgrund så har vi alla ett, för dagen, gemensamt mål;
att hålla spinningcyklar i gång i 12 timmar och samtidigt samla in så mycket pengar som möjligt till barncancerfonden. Till kampen mot barncancer.

Visst är det en häftig tanke att runt om i landet idag, samtidigt, håller en massa människor spinningcyklar i gång för att skapa förändring! Med gemensamma krafter är förändring möjligt!

Målet med Spin of Hope är att stödja och hjälpa cancerdrabbade barn och deras familjer genom att samla in pengar som kommer de drabbade tillgodo via Barncancerfondens lokala föreningar.

För min egna del känns det fint och betydelsefullt att kunna vara med och bidra.
Eventet tilltalar mig då det kommer många till glädje!
Hälsa för mig men också hälsa i ett större perspektiv!

Form är med och arrangerar Spin of hope för sjunde året i rad och har som anläggningsmål att samla in 100 000 kronor. Spännande att se vad resultatet kommer att landa på efter dagens insatser!
Själv har jag varit med ett flertal år i olika lag. 

Från början var det osäkert om jag skulle kunna vara med i år, men i sista stund ändrades planerna och glad blev jag! Och ännu gladare blev jag till att det fanns några drop-in platser bland alla uppbokade cyklar och fantastiska lag!


Det var verkligen en häftig känsla att komma ner till Form och mötas av alla människor, musiken, värmen och energin som bara strömmade ut ur salen. Luften stod inte stilla däremot vibrerade och pulserade den! 



Min egna insats och investering blev 2 timmars njutbar spinning.
Det var absolut ingen söndagspromenad i parken, men njutbar!
Hög puls, massor med svett!
Stark! Fokuserad! Centrerad! Och mestadels tom på tankar!

Perfekt guidad och coachad; den första timmen av Erik och den andra timmen av Niki.
Och av mig själv båda timmarna ;-)
Både Erik och Niki har musik som jag tycker om och som jag liksom bara sveps med i!

Åh, denna njutbara jobbighet!






Som sagt så kände jag mig stark idag! Och det blev en intressant känsla att kliva av cykeln efter 2 timmar... När jag skulle kliva ner för den lilla avsatsen framför cykeln så var det som om benen inte riktigt fattade... Lite som spagettiben fast samtidigt tjocka och upp pumpade. Jisses! 

Jag gick några varv runt i gymmet och det tog inte lång stund förrän kroppen kändes betydligt mer återhämtad.

En fantastisk känsla efter 2 timmars spinning! Trött, glad och nöjd!

Dagen till ära hade också salen förvandlats till ett härligt café; café Villgott.
 Här kunde man förse sig med gott fika, både före och efter passet om man så ville. Idag kunde man fika för den goda sakens skull på mer än ett sätt.





Avslutningsvis passade jag på att köpa några lotter, pengarna går oavkortat till barncancerfonden, samtidigt som möjligheter finns att vinna fina priser. Förra året vann jag en brandsläckare så jag hoppas på tur även i år!


Spinningen gjorde mig hungrig så vad passar då bättre än en god och smarrig lunch som både smakar gott och gör gott! 


Kroppen tackar och tar emot!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar