torsdag 5 mars 2015

Livet gick vidare


Dagen idag är en märklig dag. Den är din. 
Gårdagen föll ur Dina händer, 
den kan inte få mer innehåll än Du redan har givit den.
Morgondagen vet Du ingenting om.
Men dagen idag, den har Du. Använd Dig av den. 
Idag kan Du glädja någon.
Idag kan Du hjälpa en annan, kanske Dig själv.
Dagen idag är en märklig dag.
Den är Din! 




Vissa ögonblick, stunder och tillfällen bär man för alltid med sig.
I själen, i hjärtat.
Dom här stunderna som från ett ögonblick till en annan förändrar allt.
Gör så ingenting är eller blir som förut.
De lämnar spår och avtryck.
Och gör sig påminda på alla möjliga sätt.
De skapar både glädje och sorg.

Idag är en sådan dag för mig.
Minuter, timmar, dagar, månader och år har gått.
3 år sedan den där fruktansvärda dagen. 
Som började så bra och slutade i en katastrof.
Dagen då min kära pappa dog.
Plötsligt.
Helt oväntat.



Sorgen och saknaden bär jag med mig, jag tar hand om den, så gott det går.
 och mina fina minnen bär jag med mig, dom finns här hos mig, alltid <3
 Så småningom går livet vidare.


På ett annat sätt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar