söndag 1 mars 2015

När träningen uteblir


2 veckor har gått sedan det senaste träningspasset.
2 veckor!
Ja, vad säger man/jag om det?
Ingenting just nu ;-)

Förra lördagen var planen att vila fram till onsdagen, även om jag skulle känna mig helt pigg och fräsch på måndagen och tisdagen. Just för att slippa förhandla med mig själv. Och ge kroppen en ärlig chans. Men.

Vet inte om det är en fördel när kroppen inte ger några alternativ.
När förhandlingsläget uteblir.
Inget ska, ska inte.
Inga funderingar om man ska träna eller inte.

Igår blev det äntligen en promenad! Den första på knappt en vecka. 6 dagar. 6 dagar?! Det känns ju sååå mycket längre! Ungefär som en halv evighet. Och gissa vad? Trots att tempot var lågt och sträckan relativt kort, så fick ont i benen, någon typ av träningsvärk. En märklig upplevelse. 


Jag har experimenterat och lekt vidare både med kameran och i köket. Och skrivandet. Jag tycker alltihop är kul! Igår blev det ju pizza med blomkålsbotten och idag har jag testat chiapudding.


Även om var och varannan människa tycks äta det nyttiga lilla fröet så är det för mig helt nytt, har aldrig tidigare ätit det. Spännande att testa. Det finna massor med olika recept och varianter, själv använde jag chiafröna tillsammans med kokosmjölk och kardemumma. Det är en fördel om fröna får stå att svälla så jag förberedde sent igår kväll. Nu på morgonen var det bara att plocka fram och toppa med goda hallon. Jag som kan vara lite konsistenskänslig för det jag äter kände mig lite tveksam för just konsistensen på själv puddingen men tillsammans med hallonen funkade det bra, även om jag hade vissa svårigheter att tugga ;-) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar