onsdag 11 mars 2015

Tid

                 Det är ofta först när vi saktar in och sänker farten som vi lägger märke
 till hur mycket som ständigt pågår.
Ständigt pågår både inom och utanför oss själva.   
I våra tankar.
I våra kroppar.
I vår omgivning. 

Idag är det onsdag.
Och jag är ledig.
Redan vid frukost bestämmer jag mig för att idag ska jag ut,
med kaffetermos och kamera som sällskap!


Inte vet jag om det går att fånga tiden precis.
Kanske inte.
Ibland känns det ju som den går alldeles för fort.
Och ibland alldeles för långsamt.
Och ibland som om den skulle stå helt stilla.

Jag tror att man kan samla på ögonblick, ögonblick som vävs ihop till fina minnen.
Men också att man kan stanna till i stunden och iaktta.
Just precis nu.
Lägga märke till.
Andas.
Njuta.
Ta tillvara.
Kanske i det mest vardagliga?!


Just nu är det som om vinter möter vår.
Naturen börjar väckas till liv efter vinterns vila.
Fint och hoppfullt.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar