tisdag 17 mars 2015

Trött eller trött

Jag kan verkligen fascineras och förundras.
Över kroppen.
Träningsuppehållet på 4 veckor har satt sina spår.
Lördagens träning gav träningsvärk på ett sätt som för mig är ovanligt.
Intensiv träningsvärk. I "chins muskulaturen"
Armarna har med viljekraft gått att sträcka upp ovanför huvudet det senaste dagarna. 
Och ikväll var det dags att kanske skapa ny träningsvärk ;-)
Muskelpass med bästa Niki.

Det är inte konstigt att bli trött på ett muskelpass.
Det är ju liksom en del i just styrketräning - att bli trött, våga bli trött.
Men ikväll!
Det är skillnad på att vara trött.
Och på att vara trött.
Stundtals kändes det som om jag inte hade någon kontakt alls med musklerna, 
eller så var det kanske precis det jag hade!?
Hur som helst helt slut.
Jag fick nästan lust att ligga kvar på en matta och bara invänta mitt egna yinpass.
Men undrar hur det hade sätt ut ;-)
Så i stället tog jag mig hem.
Duschade, åt frukt och fixade i ordning en kaffedrink med en STOR klick kokosolja.
Det gjorde susen!
En helt annan känsla i kroppen när jag en stund senare landade nere på Form igen.
Mer i kontakt med mig själv igen ;-)




Ett fint avslut på dagen.
Med möjligheter till både stretch och vila - på samma gång.
En fin och bra kombination.
Muskelpass.
Yinyoga pass.

Några av dom ord som kvällens deltagare fick med sig, och som jag gärna delar med mig av även till Dig, var ... att vara i centrum av det som är Du. Det är ord som jag delat av mig av tidigare, det är också en formulering som jag själv tycker så mycket om. Så fint på så många sätt; "att vara i centrum av det som är Du."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar