onsdag 25 mars 2015

Både yta och djup

Idag har jag lite utav en ta hand om mig själv dag.
Både vad det gäller det inre som det yttre.
Idag skulle annars lätt ha kunnat blivit en dag som jag skulle ha kunnat fylla med göromål.
Från morgon till kväll.
Fyllt hela agendan med göromål, för att slippa känna så mycket.

Som om det gick att springa ifrån sig själv.

Men.
Istället.
Har jag gjort på ett annat sätt...

Idag är det min pappas födelsedag. Idag skulle han ha fyllt 70. 


Tog jag mig till stan under förmiddagen för läkarbesök,
 kollat ögontryck, och allt såg tack och lov bra ut!
Därefter blev det en runda på stan. Med förhoppningar om att hitta lite nya kläder. I och ur butiker utan att hitta något som tilltalade mig. Jag som verkligen behöver byxor...tröjor... vardags kläder...  Men en par snygga vardags skor och fina underkläder fick jag med mig hem. Också det välbehövligt.

Från stads besök till naprapati besök. 
 Tack snälla för snabb hjälp och för att Du kunde ta emot mig med så kort varsel! 


På vägen hem köper jag blommor.
Födelsedagsblommor.
Till mig och till pappa.
Blommorna hamnar inte vid graven utan hemma hos mig.
Fina <3

Om pappa finns så är det inte vid graven utan här... hos oss.
Kanske finns han hos oss i kväll när vi äter våfflor..:-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar