tisdag 3 mars 2015

Vila på ett behagligt sätt


Det känns alltid bra att få komma till mina yoga pass, ibland känns det extra bra.
Som ikväll :-)
Förra veckan befann jag mig hemma på soffan istället.
Verkligen på fel ställe.
Eller kanske helt rätt - just då?
Tur att det finns bra vikarier.

Jag blir helt klart friskare och friskare.
Ikväll njöt jag redan när jag fick dra på mig träningskläderna.
Och jag njöt ännu mer när jag landade nere på Form.

Tillsammans med många andra vilade vi oss i form.
Ja, är det någonstans som man just kan vila sig i form så är det under ett yinpass.
Samtidigt som det påverkar kroppen på alla möjliga och omöjliga sätt.

Ikväll pratade jag bla, om att det kan vara en utmaning att just stilla sig. Jag berättar sällan om mig själv under mina pass, men just ikväll berättade jag om min egna upplevelse av yinyogan när jag själv startade för många år sedan - då som deltagare. Hur jag då stundtals kunde tyckte att det gick sååå långsamt. För långsamt. Men det vi övar på blir vi helt klart bättre på. 

Och jag är helt övertygad om att vi behöver både och för att vara hela och må bra. 
Både rörelse och stillhet
 i samklang och harmoni.

Vad händer hos dig när du saktar in och sänker farten?



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar