onsdag 4 mars 2015

Snabbt, enkelt, gott

Lunch?!
Jag hade inte planerat eller förberett något speciellt.
Så det fick bli snabbmat.
Snabbmat tycker jag är perfekt när man/jag inte har lust att laga mat.
Och framför allt när man/jag inte vill vänta allt för länge på att den ska bli färdig. 

Är Du också en sån´som kan komma på att Du vill ha mat NU? 
Att den helst redan skulle vara serverad.
Så kan jag va´, särskilt när jag håller på och fixar med annat.
Eller efter ett träningspass.

Idag blev det en enkel och god linssoppa. 
Linssoppa med krossade tomater.
Röda linser behöver ju inte blötläggas, innan dom tillagas, så de passar perfekt när man vill göra en enkel, snabb, god mättande soppa.
Medan soppan kokade rörde jag ihop scones.
En ny variant för mig.
Ett recept som jag hittade på nätet. Med kokosmjöl.

Snabbt, enkelt, gott :-) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar