lördag 14 mars 2015

Kära kropp och träning

4 veckor sedan det senaste träningspasset, bortsett från yinyogan och promenader.
Men idag var det dags.
Äntligen!!!

Vet du?! Jag kände mig pirrig och nervös strax innan!
Hahaha, vilken lustig och annorlunda känsla inför ett gympass.
Jag brukar ju aldrig känna mig pirrig och nervös inför det.
Men det pirriga och nervösa försvann på väg till Form.


Går det att styrketräna försiktigt och lugnt?
Njaaa.
 Inte precis försiktigt men kanske lugnt.
 Idag pressar jag inte på med allt jag har.
Jag väljer medvetet lite lättare vikter, färre set, ett kortare pass.
För den skull känns det inte alls lätt.
Utan stundtals urjobbigt!

Har och tar hjälp av min klocka som är så bra.
Märker i både kropp och på klockan att pulsen stundtals "sticker iväg".
Kanske inte så konstigt ...
med tanke på den senaste tiden med inte helt frisk och inte träning...

Dags för (om)START :-)
Och tålamod ;-)

Efter passet fylls depåerna på med kaffedrink, mmm. Så himla gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar