lördag 14 mars 2015

Tempoväxlingar

Det är inte alltid lätt att göra dom rätta valen och prioriteringarna.
Att ta dom rätta besluten.
Ibland är det så mycket som pockar på uppmärksamhet. 
Mycket som både vill och ska hinnas med och göras.


Just den här morgonen har bjudit på en promenad.
Kall och frostig.
Krispig.
Medan både dagen och de flesta andra vaknar.
Det är som meditation i rörelse.
Samtidigt som jag längtar efter att komma hem och dricka kokhett kaffe.

En tanke som dyker upp längs promenaden är att jag 
vill kunna vara och befinna mig i alla sorters tempo och rytm.
Det snabbaste snabba likväl som i det långsammaste långsamma.
Och trivas med det och allt där i mellan.
Kanske dyker tanken upp för att den senaste tiden stundtals har gjort mig så irriterad?
Eller kanske för att jag själv vill välja och styra min rytm och takt? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar