torsdag 26 mars 2015

2 helt fantastiska vänner


Jag har några fantastiska vänner.
Som jag också är stolt moster till.
2 helt fantastiska tjejer.
Som lär mig så mycket.
Hela tiden.
8 och 10 år unga.
Skratt, lek, allvar.
Trams och flams.
Kreativitet och lekfullhet.
Tankar och funderingar.

Hos dom finns så mycket klokskap.
Visdom.
Självklarhet.
Hos barn finns allt det här kvar.
Lättillgängligt.
Ibland undrar jag vart det tar vägen på vägen?
Det är ju verkligen inte hos alla vuxna som det är lika lättillgängligt.
Synligt och tydligt.
Lättåtkomligt.

Igår, dagen då min pappa skulle ha fyllt år.
Åt vi våfflor tillsammans.
Efter middagen besökte en av vännerna morfars grav tillsammans med sin mamma och pappa.
Jag valde att inte åka dit. Då.
Inte i går.
När dom kommer hem berättar min vän att dom sjungit ja må du leva för pappa/morfar.
Texten har dom ändrat lite. 
Morfar fick också blommor.
Lila blommor.
"För lila tyckte morfar om och på himlen såg vi en stjärna, det var nog morfar. Vi såg också ett ljust streck på himlen det var nog festbordet som var dukat där uppe i himlen..!"

Jag blir så berörd!

Älskade, kloka unge!
Älskar Dig! <3 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar