onsdag 4 mars 2015

"Inte bara yta"

"Inte bara yta..."
Tanken och orden kom till mig för några dagar sedan.
När jag börjat sortera och rensa här hemma.
I högar som sedan länge väntat på att tas om hand.

Kanske rensar jag på många olika sätt och plan?
Rensar för att ge plats och utrymme för annat.
Tror att det hela började strax innan jul.
Och det fortsätter.
Ger ringar på vattnet.
Och det tar sig i alla möjliga uttryck.
Jag låter bli att värdera eller analysera.
Jag försöker följa med.
Tror att det har en mening.

För mig ter det sig väldigt fysiskt och konkret just nu.
Vad döljer sig där bakom?

Här om dagen fixade jag en del i köksskåpen, sorterade, ställde i ordning och slängde en del.
Idag har jag bla. plockat i ordning i skåpet under diskbänken och i klädkammaren eller skräpkammaren som min mormor brukade säga ;-)

Jag vill och behöver omge mig med det som ger mig energi.
Inspiration.
Utrymme. 



Energi och inspiration :-) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar