fredag 20 mars 2015

Flöde, flow

Visst är det häftigt med träning som ger dig kraft och styrka på många olika plan?
Som skapar nya tankefrön.
Idéer.
Nya övningar.
Utmanar dig.
Inspirerar dig.
Gör dig glad.
Som får dig att vilja, våga.
Tro, prova.


Senaste veckans träning har verkligen givit olika upplevelse och känsla i kroppen.
Och huvudet.
Från den jobbiga jobbigheten.
Till den njutbara jobbigheten!

Idag var det dags för min favoritträning!
Pt med bästa Niki.
Glad och förväntansfull kom jag till Form.
Laddad och redo.
Och som vanligt bjöds jag med på ett toppen pass!
Nya bekantskaper och nya övningar.
Och nya tankar.

Till en början av dagens pass kände jag mig som en blandning av en galning och en kattunge ;-)
Lekfull.
Jagandes en liten boll.
En knölig boll som studsade och for både hit och dit. Hur som helst.
Ett tag trodde jag att Niki hade en osynlig fjärrkontroll som han styrde den med.
Passet fortsatte sedan med övningar i ringarna.
Roligt, utmanande, svårt, olätt.
Och den njutbara jobbigheten!

Passet gav en sådan skön och härlig eftersmak.
Jag känner mig så lätt!
Lätt i kroppen, sinnet och stegen.
Nöjd. Stolt. Glad.
Tacksam för att jag har en kropp som är frisk, som kan och vill.

Och att jag får med mig så mycket mer än "bara" ett träningspass.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar