torsdag 9 april 2015

Födelsedag och spännande och roliga möten!


3 födelsdagar på en vecka!
Först min systers, sedan min svågers och igår min egna.
Vissa år har jag känt att det blir för många födelsedagar på en gång.
När det är min tur så har jag liksom lessnat på allt vad födelsedagar och firande heter.
Mätt på mat, tårta och fika.
Men inte i år.
Och inte igår. 
Igår kändes det kul.

Firade på kvällen tillsammans med delar av familjen.
En stor del av dagen fixade jag i köket.
Jag bakade, hackade, rörde, lagade mat och förberedde inför kvällen.
Förrätt, varmrätt och efterrätt.
Jag gjorde fröknäcke och för första gången bakade jag cupcakes, dom blev både snygga och goda ;-) Näring för kanske både kropp och själ?
Jag tycker om att baka och laga mat, som igår. Fixa och göra det här lilla extra. 

Jag fick fina presenter! En av dom kommer jag få glädjas av i morgon, mina vänner har bjudit med mig på cirkus tillsammans med dom. Mysigt och kul att få göra en gemensam sak, upplevelse, tillsammans med bästa vännerna! En annan fin present var ett möte, ett möte som egentligen inte hade ett dugg med min födelsedag att göra utan det hade varit inbokat sedan tidigare, och hamnat just igår, ett spännande och betydelsefullt möte! Och lite läskigt ;-) Jag som ibland kan länka ihop och koppla ihop olika händelser med varandra tycker att det kändes väldigt speciellt och fint att få vara på det mötet just igår... på självaste födelsedagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar