onsdag 6 maj 2015

Bortanför orden


Även om himlen kan tyckas grå så har jag skapat och givit mig själv en färgrik dag :-)
En dag med påfyllnad.


 Ledig.
Och jag har klockan på ringning för att hinna.
För att hinna träna.
För att sedan få njuta av inplanerad vila, i form av en välgörande massagebehandling.
Göra och vara.
I en fantastisk kombination!

De 2 senaste dagarna har bjudit på styrkepass så idag hade jag planerat för Tabataintervaller på cykeln. Enkelt, snabbt och effektivt. Knappt 30 minuter allt som allt. Jag var nog redan på väg innan jag ens gått hemifrån, för när jag kom till Form så upptäckte jag att min I-pod låg hemma, som tur var så satt klockan på armen.

Så idag blev det tabata intervaller utan pip. Annars tycker jag att den enkla appen med tabataintervaller är smidig, Du behöver inte själv hålla koll på hur många intervaller Du gjort, det är liksom bara att följa med i pipen. Själv kan jag bli ganska borta i huvudet vid intervallträning, så stundtals kan det vara svårt att hålla reda på 4 minuter och antal intervaller. Men idag gick det bra! Svettigt, flåsigt och mitt i det jobbiga också skönt!

Och det sköna har fått fortsätta, fast på ett helt annat sätt. 

Jag blev så glad när jag med kort varsel upptäckte att Anna hade en behandlingstid, just idag, som passade mig perfekt. Inte för att jag har några krämpor/skador/ont någonstans, nej inte alls, utan för att helt enkelt ta hand om mig :) 

Periodvis kan det vara lätt att ta kroppen som självklar, både medvetet och omedvetet, att den ska klara av, GÖRA, PRESTERA, vara påslagen, hålla ett högt tempo osv. Kräva och förvänta sig. För mig är en behandling, som den idag, ett sätt att TACKA :-) Och kunna ta emot. Ett sätt att tacka kroppen och kanske själen...  För allt. Och också en stund där det ges möjligheter till vila och återhämtning.



Anna har fantastiska gåvor och förmågor! Jag får ta emot en sådan skön behandling. En behandling som berör, påverkar och gör gott! Som gör mig så totalt avslappnad och så totalt borta.

 Jag får möjligheter att vara kvar i behandlingsrummet en stund efter, jag blir sittandes i en av fåtöljerna... i varandet. Bortanför orden.

<3 <3 <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar