onsdag 2 november 2011

Det kryper i kroppen

Ibland känns det som om kroppen har så konstiga sätt att kommunicera på tycker jag.
Förra måndagen var jag på en massage behandling. Jag har svårt att beskriva upplevelsen och effekten av den, jag skulle kunna säga att den kändes väldigt kraftfull och helande på många sätt. Morgonen efter vaknade jag med en upphakning i ryggen. Troligen hade det ingen sammankoppling alls. Eller så kanske det hade det? Inte vet jag. Ytterligare några dagar senare blev jag genomförkyld, jag som så sällan blir förkyld. Att kroppen kommunicerar har jag ju förstått, men jag kan inte påstå att jag varken tycker om eller förstår det här språket riktigt. Denna visa, fina, kloka, smarta kropp.

En förkylning är ju rätt banal men ack så irriterande och den har tvingat mig till vila. Och imorgon är det en vecka sedan jag tränade. I min värld är det som en evighet. Det känns inte alls bra. Det kryper i kroppen. Samtidigt som jag just för tillfället är trött.

Jag vet sedan tidigare att jag är beroende. Beroende av träning & rörelse :-) Det är ett beroende som jag gärna har. Jag tycker att det är ett sunt beroende. Kroppen är liksom gjord för att röra på sig... & vila ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar