fredag 4 november 2011

På väg

Jag har letat runt i några undanstoppade kartonger efter en bok.

Du vet sådana här kartonger där man, i detta fallet jag,
 lagt i en massa olika saker för att sortera någon annan gång.
Boken har jag inte lyckats hitta
däremot hamnade jag bland några gamla fotografier som låg där i kartongen.

Bilder som väcker minnen.
Tankar.
Tankar på då & nu.

Insikt.

Val & förändringar.
Förändringar & val.

Utveckling & processer.

Fotona är från den studieresa som jag fick möjligheter att göra i samband med att jag gick en 2-årig estetisk utbildning i Sigtuna. 
Det är länge sedan nu, några år innan min Formdebut :-)

 Under 2 veckors tid fick vi njuta av skapande och konst.
Den största delen tillbringades på den lilla ön Agistri, men vi besökte även Aten.
Vi satt och målade akvarell uppe i bergen och blickade ut över hav & landskap.
Vi promenerade i den lilla byn och stannade till och tecknade.
Vi hade strandkonst nere vid havet.







Under utbildningen hade vi några utställningar.
Vid en av dom var uppgiften att var och en skulle välja ett motiv,
detta motiv skulle sedan göras i 5 olika material/tekniker.

Jag valde fotsteg... väg... målade i akvarell, akryl, format i ull, tryckt med textiltryck och även
gjutet i betong.

<3


Den här tiden i Sigtuna har betytt mycket för mig.
Jag lärde mig mycket.
Inte bara om konst och hantverk utan även en hel del om mig själv.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar