lördag 19 november 2011

Låt mig växa

Jag har inte uppfunnit några nya ord
däremot har de fått en annan innebörd och betydelse för mig.
Orden är näringsrikt och näringstäthet.
Vad tänker Du på när Du hör dom orden?
Förut så associerade jag dom framförallt till mat och kost.
Men sedan en tid tillbaka så har de fått en djupare och bredare betydelse för mig.

Jag vill inte bara ha en näringsrik och näringstät mat.
Jag vill ha näringsrikt och näringstätt på flera och på många olika sätt.

För mig handlar det inte om att alltid rusa fram i 110
även om jag ibland råkar hamna där.
Jag upptäcker mer och mer att stillhet också är viktigt.

Jag vill gärna leva som jag lär;
i tanke, ord och handling.
Ibland lyckas jag bra och ibland inte lika bra.
Och/men det är okej att tappa styrfart och riktning ibland.
Kanske, troligen, har vi något att förstå och lära i dom situationerna också?

Igår lät jag mig fyllas på, boostade mig själv med energi och näring.
Först en härlig, jobbig, svettig, inspirerande PT-timme tillsammans med den bästa PT:n.
Träning när den är som allra, allra bäst.
Därefter en skön dusch och en kort stund i bastun
för att sedan få avsluta det hela med en skön, avkopplande, vilsam massage.
Helt enkelt perfekt planering!

Så njutbart: träning, rörelse och stillhet,
näringsrikt för kropp och själ, för hela mig.
Mmmm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar