söndag 4 mars 2012

I fäders spår för framtids segrar

Nu åker jag Vasaloppet hemifrån soffan :-) Det verkar vara dagens perfekta träning för mig... Jag är inte helt pigg - ännu, men mår bättre än igår. Då sov jag i stort sätt hela dagen. Det förvånar mig att det går att sova i 1 1/2 dygn i sträck, kroppen är smart, även om det inte var den första känslan som jag hade igår, då kände jag mig snarare "borta och väck".

Efter att själv ha åkt ett antal Öppna spår så känns det speciellt att följa. Särskilt i starten. Fast jag sitter hemma i soffan så kan jag nästan känna att jag får ett påslag innan startskottet går ;-) Pirrig och förväntansfull på något vis :-) Myllret av människor, alla skidor och stavar, där alla har samma mål, att ta sig dom 9 milen från Sälen till Mora. Ljudet av alla skidor när starten går...



Idag hörde jag att man rekommenderade 50-60 mil i benen innan man ställer sig i Vasalopp spåren för att få en njutbar färd. Själv hade jag 9 mil i benen inför mitt första Öppna spår och jag fick njuta hela vägen mellan Sälen och Mora :-) Vid ett annat tillfälle hade jag 15... inte mil utan minuter på skidor, vid det tillfället tyckte även jag att det var en aning för lite, men även den gången fick jag en njutbar färd ;-). Jag delar gärna med mig av min hemlighet med att lyckas, även om man inte har en massa skidmil i benen och det är Formträning året om <3


Vi som har åkt tidigare vet att känslan är obeskrivlig när man får syn på och passerar målportalen: I fäders spår för framtids segrar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar