lördag 3 mars 2012

Kontraster

Vilka kontraster!
Den gångna veckan har verkligen bjudit på en känsla av välmående, jag har oftast haft en skön energi i min kropp och känt mig frisk & stark :-) Träningen har funkat perfekt!
Och så plötsligt känns det väldigt annorlunda. 
Ont i kroppen och febrig. Allt annat en pigg.
Det känns som om det kom från ingenstans.
Jag reagerade på att jag, igår, hade sådan fruktansvärd träningsvärk efter torsdagens boxpass,
träningsvärk som jag inte alls kände igen.
Efter natten förstår jag att det kanske inte var träningsvärk.
Usch.

Efter alla magsjukor och förkylningar som härjat så har jag varit "säker" på att hålla mig frisk... 
Men min kropp bestämde sig visst för någonting annat.



Själv vill jag helst inte plocka i mig värktabletter, febernedsättande och inte heller nässpray med en massa konstigheter i...
Jag vill ge min kropp så rena saker som möjligt.
Nu gör jag det jag själv kan för att hjälpa min kropp att bli frisk. Som tex. nässköljning och ge kroppen lugn och ro.

Har du provat nässköljning någon gång?
Det kan jag rekommendera, både vid förkylningssymtom och allergier.




Jag är inte ett dugg sugen på att äta & dricka någonting, men jag dricker ändå greens, greens & greens.

I morgon är tanken att jag ska åka Vasa loppet, det är ju för väl att det ska ske hemifrån soffan och inte rent fysiskt mellan Sälen och Mora :-)

2 kommentarer: