måndag 5 mars 2012

Nu har det vänt :-)

Nu har det vänt!
Har haft en helg med influensaliknande symtom,
i lördags orkade jag i stort sätt bara sova ;-),
allt är relativt men igår var jag betydligt piggare och idag ännu lite piggare. Så det går helt klart åt rätt håll! Så skönt!

Jag har bestämt mig för att ge kroppen det den just nu behöver...
lugn & ro,
näring på alla plan. 


Efter lördagens och söndagens minimala matintag så signalerar Kroppen att den "vill" ha mat igen. Det gläder mig :-)

 Och jag ger den naturligtvis så bra förutsättningar som möjligt & det den vill ha ;-)

Det är lustigt hur man kan känna sug, nästan begär, efter vissa saker, tycker jag. Igår blev jag tex. supersugen på krispiga, kalla äppelklyftor pudrade med kanel...

Idag har det blivit mer som en "vanlig" lunch, dvs. en god, färgglad sallad fylld med härligheter & toppad med pumpakärnor, solroskärnor, hampafrön, acai till det en bönröra och några skivor groddbröd :-)
                                              
Bönröra gör Du själv snabbt & enkelt :-) Gott är det också :-)
 Det passar perfekt, tycker jag, som både tillbehör till sallader eller som pålägg på bröd. 

Själv använder jag en förpackning färdiga bönor eller kikärtor, ibland är det skönt att ta en liten genväg och inte behöva koka själv ;-)

Skölj bönorna och mixa dom sedan tillsammans med
1 tsk. salt
1 msk. färskpressad citron
1 msk. tahini
1/2 dl. rapsolja

KLART!

Ibland lägger jag ner lite valnötter och mixar några sekunder till, jag tycker att det är gott när det finns något att tugga på också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar