torsdag 5 september 2013

Har min mage haft semester?

Igår var det så återigen äntligen dags för boxpasset :)
Något som jag verkligen längtat efter och sett fram mot...
Även om passet har bytt dag och tid så känns ordningen återigen återställd ;)
För mig är det ett givet pass. Det är ett pass som verkligen inrymmer allt, kondition, styrka, smidighet ja visst... men även så enormt mycket mer :) 

Oavsett dagsform och humör så tycker jag om att få slå och sparka i ordnade former, använda mig av mitt fokus, min kraft och energi. Tömma, rensa och fylla på med ny energi :)
Själv tror jag att urkraften, som alla har där inom sig någonstans, också får möjligheter att visa sig och komma fram.
 
Det förvånar mig att det är så få som hittat till detta suveräna pass, i går var vi till en början bara 2 entusiaster, 3 med Niki inräknad. I sista stund dök det upp ytterligare en så att passet, tack och lov, kunde bli av. Precis när uppvärmningen hade börjat så droppade det in 2 deltagare till. Så till slut var vi 5 men antalet varierade sedan lite under passets gång ;) Box kan vara lite jobbigare än man tror särskilt efter ev. sommaruppehåll eller om man aldrig tidigare gått på just ett boxpass ;)

 Trots att jag själv tränat hela sommaren så kändes det stundtals, som framförallt coredelen, hade haft semester, kära nån´vad det kändes i magen vid både sparkar och slag. Men tänk då om jag inte hade tränat under sommaren... då hade det säkert känts ännu mer.

Och idag känns det både här och där ;) Träningsvärk från heaven :)
Jag njuter och är glad för att jag inte har någon hosta ;)     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar