söndag 29 september 2013

Förändring och utveckling

Lidingö har en speciell och särskild betydelse för mig.
 Inte så att jag vistas där särskilt ofta, däremot var det på sätt och vis där som min Formkarriär startade 2001. Och det var där jag deltog i mitt första lopp 2003!
 
Där och då hade jag efter en långvarig smärtrehabilitering påbörjat
 en 2-årig hantverkspedagogutbildning just på Lidingö.
 Inte så att jag hade blivit kvitt min smärtproblematik som bla. innebar en oledad fothylsa och stora svårigheter att gå däremot innebar utbildningen en "om/nystart"
 efter en omtumlande och turbulent rehabperiod.
 
 Och hur konstigt det än kan låta var det på sätt och vis utbildningen som även förde mig till Form :-) 
 
Efter en intensiv målningsperiod på skolan sa min axel ifrån... med en smärta som bara tilltog trots vila och jullov bestämde jag mig för att kontakta vårdcentralen. På vårdcentralen var det omöjligt att få en tid, tack och lov för det ;-) jag hänvisades till akuten ...
Men... Jag kom vare sig till vårdcentralen eller akuten däremot till Form!!!
 
 Egentligen var det inte "bara" en axel som ropade på hjälp...
Det var mycket som höll på att haverera...
 Oj, om jag hade vetat <3 vad och hur fortsättningen skulle bli:-) 
 
 Efter ett antal behandlingar tog jag beslutet att börja träna!  Det beslutet kanske är ett av dom viktigaste besluten som jag hittills har tagit? Träningen tog fart... för mig innebar det en totalomvändning och totalförändring i hela min livsstil, i tankar och beteende och så småningom även i "mående". Hela jag förändrades på ALLA tänkbara sätt :-)
 
Ett par år senare återvände jag till Lidingö för att springa mitt första springlopp! Springlopp!!! Tjejlidingö 2003!!! Jag som tidigare varit så rörelsebegränsad!!! Det blev och var magi på alla möjliga sätt :-) Det kändes så fint och speciellt att det var just på Lidingö som mitt första lopp ägde rum...  Efter det har det hunnit bli fler lopp både Lidingöloppet 3 mil, 1 mils lopp, 1 mara och några klassiker rundor :-)

Det känns märkligt att det är 10 år sedan som jag sprang där i skogen
och backarna för första gången...

 För att fira detta 10-årsjubilum tyckte jag att det passade perfekt att
 återvända och delta i tjejlidingö igen.
Så idag var jag där för att fira mig själv :-)!!! 


Dagens lopp kändes inte alls så magiskt som det gjorde för 10 år sedan där i skogen och backarna...

 
Men jag är nöjd :-)
Trots en sen startgrupp och trängsel lyckades jag hålla mig på "rätt" sida om timmen ;-)
59:56 :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar