onsdag 6 februari 2013

Födelsedag och jubileum :-)

Idag är en alldeles speciell och viktig dag för mig. Jag är ledig och firar en av mina två födelsedagar. Ja, jag har två födelsedagar per år ;-) Idag fyller jag 12 :-)

Det är idag exakt 12 år sedan som jag genomförde mitt första träningspass på Form.
Jag skulle kunna peka ut stället där jag befann mig då jag bestämde och beslutade mig.
Bestämde och beslutade mig för att börja träna. Det kom att bli ett oerhört viktigt beslut!
Där och då ett livsviktigt beslut på många sätt. 
Till en början var målet att träna en gång i veckan, men rätt snabbt blev det både två och tre pass per vecka. Nu får jag snarare planera för vilan.

Jag hade glädjen att få som en sorts "kometkarriär" där i starten, inte "bara" i styrka och kondition, muskler och vikt, utan även på helt andra sätt.
Sedan dess har jag fått njuta av min Formresa på ett sätt som egentligen är omöjlig att beskriva.
Naturligtvis har jag fått njuta av massor med rörelseglädje och fantastiska pass men även av så enormt mycket mer.

Genom åren har jag fått möjligheter till fortsatt utveckling, inveckling och växande.

Det senaste året har inte varit något undantag. När jag blickar tillbaka på det så fylls jag av någon sorts stilla betraktelse och enorm tacksamhet. Den stilla betraktelsen beror kanske på att det har varit ett tufft och slitsamt år för mig på många sätt. 

Träning har ju både lekande och läkande effekter och under det gångna året har jag fått uppleva mycket av dess läkande effekter. Jag känner en enorm tacksamhet till att jag haft och har Form och min träning :-)

Naturligtvis har jag firat på bästa tänkbara sätt idag :-)
Med en semesterdag och ett PT-pass med min fantastiska tränare :-)

Det känns fint med nya mål och utmaningar :-)
Och att få fortsätta att utvecklas och växa på alla möjliga sätt :-)
Jag ser fram mot kommande Formår tillsammans med er :-)

TACK Anna och Niki <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar