söndag 24 februari 2013

Njutbar söndag

Söndag. Och en bara vara dag.
En sån´här dag som jag uppskattar så mycket när den väl kommer.
Inget speciellt inplanerat. Ändå blir det mycket innehåll :-)
Allt från bla. en välbehövlig sovmorgon och en njutbar långfrukost till lite pyssel och stök i köket, passade på att förbereda lite mat till kommande vecka. Lagade även i ordning en av mina favoritsoppor som blev dagens lunch. Broccolisoppa. Receptet är inte mitt egna utan hämtat från Sanna Edins inspirerande bok. Första gången jag lagade i ordning soppan reagerade jag på mängden vitlök. 10 klyftor ska i! Men den blir verkligen supergod.

Naturligtvis har det blivit promenerade i solen, fåglarna kvittrar verkligen vår. Vi hamnade nere på området där vi har våra kolonilotter, nu är det ju täckt av snö, men det står inte på förrän vi står där nere och gräver igen. Det är lika fint nu som under odlingsäsongen, tycker jag. Varje årstid har verkligen sin charm och tjusning. Jag har redan fått en liten försmak av årets odlande. Igår skickade vi efter en del fröer för kommande säsong :-)   

Trots att jag inte är på FB så nåddes jag av informationen om kvällens specialpass :-) Hopprep och tabata :-) Samtidigt :-) Det säger ju sig själv hur ett sådant pass blir och är ;-) Spänst, koordination och kondition i en skön och flåsig mix :-) Superbra för hela kroppen :-) Det vore verkligen roligt om det här blir ett pass på ordinarie schema, bland alla andra suveräna pass under veckans sju dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar