torsdag 28 februari 2013

Idag fick fingrarna avgöra

Den här eftermiddagen var det fingrarna som skulle få avgöra vad det skulle bli för styrkepass för mig. Kanske låter det lite konstigt. Men efter att en spark träffat väldigt fel så har några av mina fingrar protesterat de senaste dagarna. Glädjande nog är de redan nu så mycket bättre så det funkade att greppa om hantlar och skivstång, så det blev ett pass med fokus på rygg, bröst och mage. Om mina fingrar protesterat allt för mycket så hade jag planerat för att det skulle få bli ett rent benpass istället.

En del tycks tro att man inte kan träna när man har en skada eller någon form av "rörelsebegränsning", för mig är det en främmande tanke. Jag tycker det är bra att ha förmåga att kunna vara flexibel i sin träning, att kunna hitta alternativa eller helt andra övningar vid tillfälliga eller mer långvariga begränsningar. Ibland kan man behöva hjälp med att se möjligheterna.

För mig var det just långvariga rörelsbegränsningar och smärtproblematik som gjorde att jag började träna och det var också träningen som så småningom förändrade hela situationen på ett fantastiskt sätt :-)  Jag har sedan haft glädjen att få vara mestadels hel och skadefri, förutom vid några enstaka tillfällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar