fredag 8 februari 2013

Idag var det benens tur

Både igår och idag stack jag ner till gymmet direkt från jobbet. Ombytt och klar för att bara köra igång. Jag har upptäckt hur skönt det är att kunna ta mig iväg direkt till träningen efter jobbet, utan att behöva mellanlanda hemma för att byta om.

Igår hade jag lite tajt med tid men tack vare god planering blev det ett bra pass, med fokus på framförallt axlar och min småträning :-) Idag blev det också ett bra pass tillsammans med mig själv :-)

Det är så skönt med styrketräning, tycker jag. Passen går att variera hur mycket som helst. Och det är bra när man kan dela upp kroppen och träna vissa specifika muskelgrupper olika dagar. Det passar extra bra de dagar som man vill köra kortare pass och samtidigt få kvalité i sin träning.

Idag var det benens tur. Det är ett tag sedan som jag körde ett rent benpass. Efter ett ganska tungt pass avslutade jag det hela återigen med min småträning och stretchingprogram, nytt från i onsdags :-)  Det är sköna kontraster samtidigt som det hela kompletterar varandra.

Det är nog bra att jag inte ska göras någon rörlighetstest i helgen, känner redan nu att jag troligen inte kommer att vara helt smidig och rörlig trots väldigt väl genomstretchade ben ;-)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar