tisdag 18 oktober 2011

Denna fantastiska träning



Ikväll har jag fått njuta av ett sånt´skönt & bra steppass :) Det är verkligen ett perfekt sätt att landa efter en lång arbetsdag. Även om mina ben inte känns helt återhämtade efter söndagens utflykt så fungerar det fint - ändå. Efter passet passar jag på att stretcha lite extra och på väg ut från Form så får jag syn på en tavla som står på receptionsdisken:

Vad är DIN drivkraft - Varför tränar du? 

Jag börjar tänka på det ögonblicket då jag själv tog beslutet till att börja träna. Jag vet exakt var jag befann mig då, både fysiskt och mentalt. Jag vet vad jag tänkte, kände och framförallt sa till mig själv. Det är länge sedan nu... Drivkraften fanns där... i det beslutet... till att förändra. Och man kan förändra och förändras på så många olika sätt!

Och jag börjar tänka på var jag befinner mig nu ...

Jag känner mig så tacksam & privilegierad över den motivation och inspiration som alltid har infunnit sig och infinner sig hos mig. Drivkraften bara finns där, enkelt, helt av sig själv :-)

Självklart skulle jag kunna räkna upp flera saker som driver mig, som inspirerar och motiverar mig men det viktigaste av allt tror jag är just att hitta sin egna drivkraft, motivation och inspiration. Av någon anledning fastnar min blick en stund på det allra sista: HA TÅLAMOD. Ja, just det, det höll jag på att glömma! Är det något som jag periodvis behöver öva på så är det just på att ha tålamod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar