fredag 7 oktober 2011

Planera för vilan

Jag vet inte riktigt vad min kropp försöker säga mig och få mig att förstå just nu. Det känns stundtals diffust och "annorlunda" på nåt´ vis. Jag vill en sak och min kropp säger mig någonting annat.

Igår förvånade jag mig själv, jag plockade helt oväntat in en vilodag. På en torsdag. Torsdag som annars innebär box. Box som jag tycker så mycket om. Men igår behövde jag ladda batterierna på ett annat sätt än vad jag vanligtvis annars brukar göra på torsdagarna. Det är konstigt, men trots att det var jag som bestämde mig för att avboka passet så kändes det inte som det var jag som bestämde. Jag började förhandla med mig själv...  och kände mig missnöjd. Och trött. Till sist kom jag fram till att vila också är bra ibland, "och just ikväll är det det som jag behöver".

Jag har väldigt lätt för att prata med andra om vikten av "sans och balans" , lyssna på kroppen osv. men jag har inte alltid lika lätt att omsätta det själv. När jag behöver det som mest så fungerar det av någon anledning oftast som sämst. Men nu ska jag in i mina goda tankar & vanor igen :-) Jag vet ju hur man gör ;-)

Idag har jag fått träna :-) Och vilat :-) Ja, inte riktigt på samma gång. Men nästan. Jag har fått njuta av ett av mina PT-pass. Till en början var det balans och smidighetsövningar, här finns det en hel del att jobba på kan jag säga. Oj, så osmidig jag är och TRX-bandet tänkte stundtals dra i kull mig ;-) Allt går verkligen inte alltid helt lätt på en gång, alltid. Det hela avslutades med en stunds massage. Det blev ett skönt kombinationspass, välgörande för hela mig. Jag är så tacksam & glad för att jag har en tränare som "ser", som ger mig det jag för stunden behöver, kombinationen av kunskap och klokskap tilltalar mig :-) Efter tips från coachen så blir det nu 3 dagars vila... för att jag själv väljer det... <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar