söndag 16 oktober 2011

Fartlek i Hässelby :-)

Nu är målet nära :-)

I dag var det dags!

Dags för Hässelbyloppet.

Va´glad jag är att jag tog beslutet att vara med trots att förutsättningarna varit som dom har varit. Särskilt mycket löpträning/lopp har det ju inte blivit men å andra sidan har jag aldrig varit särskilt "grenspecifik" när det väl gäller. Jag har min övertygelse om att det fungerar hur bra som helst ändå, både med Klassikerrundor och andra lopp, bara man tränar allsidigt under hela året eller kanske snarare Form-tränar året om ;-) 

I januari hade jag som mål att dagens lopp skulle bli som ett slags avslut på löparsäsongen och även med ett, för mig, utmanande tidsmål (50 minuter). Du som känner mig och/eller följer mig här i bloggen vet även att jag ett tag tänkte strunta både i lopp och tidsmål då mina förutsättningar sett väldigt annorlunda ut mot vad jag från början hade hoppats, tänkt och planerat för. Men tack och lov har jag förmåga att tänka om! Ibland verkar det vara så att även om förutsättningarna kanske inte är dom mest optimala så kan det gå väldigt bra ändå. Så känns det idag :-)

 Målet med dagens lopp blev att delta och uppleva... och det kan man ju göra på många olika sätt ;-)
Själv ville jag ju naturligtvis göra mitt bästa för dagen och helst även springa snabbare än vad jag gjort vid mina 2 tidigare lopp här i september och oktober. Tävlingsmänniskan i mig finns där! Och inte blev det precis någon söndagspromenad i parken...;-) Till en början var det väldigt trångt men efter någon kilometer var det lättare att springa i min egna rytm. Rytm & rytm.... bitvis var jag rejält trött... jag började distrahera min hjärna (och ben) med att bla. ha en typ av fartlek mellan lyktstolparna, jag tänkte på dom "lätta och behagliga" steppassen och började räkna åttor och även mitt tunga PT-benpass fick en tanke :) Jag försökte tänka mig och springa igenom tröttheten. "Lätt & ledigt", "frisk & stark"... Dagens äventyr slutade på 52:55 :-) Ett personbästa för den här säsongen och en "förbättring" på milen från 56:06 till 52:55 på lite drygt 4 veckor ;-) Jag är verkligen nöjd över min insats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar