måndag 9 april 2012

Påskhelg

En påskhelg som snart är till ända. En helg med stora kontraster. Ena dagen påskäggsorientring tillsammans med mina fina vänner tillsammans med deras föräldrar och kära mormor vid slottet. Nästa dag besöker vi prästen för att planera det sista inför min käre pappas begravning. Och igår var det min egna födelsedag. Feststämningen är långt borta men vi gör vad vi kan... träffas... äter gott och fikar. Och jag överraskas bla. med en ny fin bikini :-)

I helgen har jag även återvänt till gymmet. Det är så skönt tycker jag. Med styrketräning. Även om jag innan känner ett sånt motstånd, ett motstånd som jag är helt obekant med. Kroppen känns som om den inte kommer att kunna lyfta ett gram ... Jag är tacksam för att jag tar mig igenom motståndet och ändå tar mig iväg. Det är skönt där i gymmet. Jag känner att jag hamnar i kroppen, jag får skön kontakt med och i musklerna.

När man utsätts för en enorm stress kan det vara lätt att "tappa bort sig själv" där på vägen någonstans. Glömma viktiga saker. Stundtals har det känts så den senaste månaden. Då är det bra att påminnas - av sig själv eller någon annan. I dom här perioderna i livet så tror jag att det är extra viktigt att ta hand om sig själv efter sin absoluta bästa förmåga. Att ha kärlek och tolerans till sig själv. Och tålamod. Någonstans så vill jag också påverka det som går att påverka. Det är inte lätt och enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar