lördag 21 april 2012

Skönt

Något som verkligen ligger mig varmt, inte om, utan i hjärtat så är det träning.
Dvs. träning, hälsa och välmående.

Jag önskar att alla kunde förstå hur man kan påverka sin kropp och sitt psyke
 med hjälp av rörelse/träning. I alla aspekter i sitt liv, både när man mår toppen
 men även i de perioder i livet då man inte mår lika bra.

De senaste veckorna har jag verkligen känt mig så tacksam för att jag har just min träning.
Precis som jag beskrivit tidigare så ger den mig andrum.
  En tanke som också kommit till mig är att den är livsnödvändig för mig just nu. 
Kanske är det så att livsnödvändigheten alltid har funnits där
fast jag inte tänkt och sett det på det sättet som jag gör nu?

Tidigare har ju träningen varit så förknippad med energi, glädje, lust, kraft... tacksamhet... för mig.
Tacksamhet känner jag nu också men annars är det just nu andra aspekter som träder fram. 
Men jag vet också att energin, glädjen, lusten och kraften inte är borta för alltid, den finns där någonstans och kommer att komma tillbaka. Så småningom.
Nu är det helt enkelt mestadels skönt att få träna.
Och livsnödvändigt.

Gårdagen bjöd till en början på en löptur på löpbandet under fm.
Innan löpturen kände jag mig så "ur fas" men efter ett tag så kändes det betydligt lugnare i kroppen.  Kvällen bjöd sedan på ett sådant skönt boxpass.
 Det är verkligen skönt att få sparka, slå och skrika.
Inte nödvändigtvis för att man/jag är arg utan för att helt enkelt "rensa systemet".
Och känslan i kroppen efter boxpasset är faktiskt obeskrivlig...
det var en sådan skön känsla... lugn på något vis och avslappnad...

Och idag har jag fått köra favoritpasset. Det som är favoritpasset i alla lägen!
Personlig träning :-) Jag bjöds med på ett härligt styrkepass. Jag uppskattar verkligen min suveräna tränare Nikis kreativitet, kanske kommer det dyka upp träningsvärk från heaven från några av dagens övningar :-)? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar