tisdag 17 april 2012

Riktningar

Jag tänkte inte på det när jag stod mitt upp i det, tankarna kom till mig lite senare.
 Första gången det blev så tydligt och uppenbart för mig var efter fredagens pass
 tillsammans med min fantastiska tränare Niki.
Sedan har det kommit till mig även senare.
Vikten av riktningar och rörelse. Hur viktigt och betydelsefullt det är för mig.
Det är svårt att beskriva det i ord och skriven text.
Det blev en sådan stark känsla för mig, så uppenbart på något vis. 
Det blir som om vikterna, hoppen, stegen och trampandet speglade och speglar någonting helt annat för mig. Också. 

Upp med skivstången... hantlarna... brottarhopp och upp från golvet... dra upp på chinsen,
spänsthopp upp på stepbrädorna. Trampa framåt.
Öppna upp och sträcka på kroppen, följa rörelserna i step/dansen.
Upp och ut från kroppen.

1 kommentar:

  1. Här har du det jag pratade om. Har du möjlighet åk till Stockholm den 7:e maj
    http://carriercarrier.se/7maj-forelasning-frolander-kilman

    SvaraRadera