tisdag 7 juni 2011

Det brinner :-)

Är ny duschad, ny äten och framförallt ny tränad. Och jag har en härlig avslappnad nöjdhetskänsla i hela mig, även om kroppen är en aning trött. Trött för att den har fått prestera. Prestera på ett bra sätt :-)

Har fått njuta av ett av mina PT pass, den träning som är allra, allra bäst. Idag var det allt annat än ett lätt pass däremot roligt, jobbigt och väldigt utmanande för både muskler och huvud ;-) Jag varken såg eller hörde knappt någonting ett tag däremot så KÄNDE jag väldigt mycket... jag kände... mjölksyra. Det förvånar mig att inte brandlarmet satte igång för i mina ben flammade lågorna! Mina kreativa tankar var plötsligt inte så värst kreativa ;-)

Även om jag är väldigt "självgående" i  min träning så tycker jag verkligen om att köra mina PT- pass, det är så givande och utvecklande på alla möjliga sätt :-)

Jag upplever att jag tack vare den hjälp jag fått med den senaste tidens upplägg, program & periodisering så har träningen och jag själv (på kort tid) utvecklats ytterligare. Jag märker att jag har haft lättare för att hålla riktning och fokus, på ett annat sätt jämfört med tidigare, och "resultaten" har tack vare det också blivit annorlunda. Det är roligt och jag tycker om att få utvecklas!

En annan tanke som kommit till mig är att jag känner mig så glad & tacksam för att jag har, trots skadeproblem från januari och framåt, lyckats komma i en sådan form som jag är i just nu. Skador, under en längre tid, kan ju annars göra att man tappar både styrka, muskler och framförallt inspiration och att man lägger på sig allt annat än kvalitetsvikt men för mig har det glädjande nog blivit tvärtom. Inställning och coachning har ju naturligtvis en avgörande & viktig betydelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar