tisdag 28 juni 2011

Glad, stark och stolt

Att få möjligheter att vidareutvecklas i min/sin träning är fantastiskt tycker jag. Under knappt 2 månader har jag tränat utifrån ett program med 6-8 reps/4 set, helkropps program. Ni som följer mig här i bloggen vet att det har gått/går bra!

Idag hade jag glädjen att få genomföra mitt absoluta favoritpass :-)
PT med den bästa PT:n :-) Jag har även påbörjat ett nytt träningsupplägg/program, denna gång split program uppdelat på 4 dagar (med vila emellan.) Dagens träning innebar mycket fokus på axlar, bröst, triceps. Jag blev inte bara trött... nej stundtals försvann kopplingen mellan muskler och hjärna ;-) Det är fascinerande hur tomt och slut jag och mina muskler kan bli... Jag känner mig glad, stark och stolt! Stolt för att jag gör saker som får mig att må bra!

Personligträning går verkligen inte att jämföra med någon annan träning oavsett var man befinner sig i sin träning, nybörjare eller mer van, ambition och målsättningar kan ju se helt olika ut beroende på vem man är och vad man vill så klart! Det handlar ju också om att våga sätta ord på det man/jag faktiskt vill.

Själv började jag med personlig träning för många år sedan.
Från början hade jag någon idé om att personlig träning bara var för de som körde på elitnivå eller andra "lyxmänniskor" ( vilka de nu skulle kunna vara), och alltså ingenting för mig. Men ack så fel :-) Många i min omgivning menade att "så dyrt, för dom pengarna kan du ju åka utomlands istället." "Ja visst...  men jag väljer att se det som en investering... och åk utomlands själv om du vill". Dessa kommentarer tystnade snabbt, kanske märkte & såg de "resultaten".

Till en början hade jag inte heller någon aning om hur jag själv skulle uppleva det att ha någon, i detta fall Niki, som skulle stå och iaktta mig och följa varenda rörelse och ansträngning. Men redan under mitt första PT-pass så kände jag att "Oj! Vilken fantastisk, rolig träning!" Sååå bra! 

Och många inspirerande, givande pass har det blivit därefter :-) Och en del av resultaten har varit och är mätbara men en del av dom är verkligen inte det...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar