måndag 27 juni 2011

Ogräs

Så var det måndag igen och en ny vecka. Nu har jag nedräkning till min semester... på fredag är sista arbetsdagen och därefter väntar fem härliga semester veckor :-) Det ska bli så skönt! Min kropp har redan börjat ställa in sig för semester tror jag... för i morse höll jag på att försova mig, vilket i stort sett aldrig tidigare har hänt.

Efter fredagens midsommarfirande så tillbringade jag en stor del av helgen nere på min kolonilott. Där har det vuxit! På alla sätt! Jag har rensat och rensat. Stundtals var det som meditation men det fanns också stunder då mitt tålamod vacklade. Men med lite energipåfyllnad så återvände energin...



Möts av en grön kolonilott. Rensar och rensar.
Fyller på med energi :-)


 Efter flera timmar så är det mindre grönt ;-)
Nu ges det ännu mera plats till det som ska växa vidare... 


I mitten av maj såg det ut så här:


Och nu ser det ut så här...


Kärlek & tålamod <3


Periodvis så har jag lätt för att se symbolik i händelser och situationer och när jag låg där på alla fyra på kolonilotten så kom jag att tänka på att det är bra att rensa bort sånt´som inte hör dit längre för att ge plats för det som behöver plats och utrymme för att växa. Kanske är det så på andra områden i våra liv också -  inte bara när det gäller ogräs i ett trädgårdsland? Kanske finns det sådant som behöver rensas bort för att ge plats till annat? Kanske finns det sådant som passerat bäst före datum? Vad tror Du?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar