söndag 12 juni 2011

Kärlek, omtanke och lite tur :)

Det växer nere på min kolonilott. Av de frön som jag sådde för några veckor sedan har det börjat spira grönt, rödbets- och gulbetsbladen kikar fram. Ännu så länge är de så små, så små.

Det är alltid spännande att komma dit för att se vad som hänt sedan sist jag vad där.  


 Ogräs. Under nästan vilka omständigheter som helst så kan det växa,
det är fascinerande vilken otrolig växtkraft!


Plantorna, som till en början bodde hemma i mitt kök, har funnit sig väl till rätta. 
I år har jag lite mer blommor jämfört med tidigare odlings säsonger.
Jag tycker om blommor, fint att titta på och så finns det även möjlighet att plocka till vackra buketter.

Grönsaker & blommor, näring för både kropp & själ :)


Bönplantorna och sockerärtsplantorna ser så fina ut.
De närmaste dagarna ska jag sätta upp "klätterpinnar/klätternät" till sockerärtorna så att de har någonstans att växa och klättra. 



 På grannens lott finns det härliga jordgubbsplantor.
Här och där börjar det lysa rött...
Det som är bra är att det är på mina föräldrars lott dessa små läckerheter finns
så snart kan vi plocka, äta och njuta....


 Snart finns maten på kolonilotten :) I väntan på det så behövs
lite annan planering.


Sitta i skuggan ... Koppla av... Fylla på med energi.


Ibland blir man överraskad.
När jag lyfter på väven så är flera av squashplantorna spårlöst försvunna! Jag vet inte vad som hänt, kanske har det varit snigelfest eller så har hänt något annat.
Men jag petade ner nya frön. Så det kommer nog bli basebollsträsoppa även i år ;-) 


1 kommentar:

  1. Å vad fint och häftigt! Underbart, inspirerande att läsa och titta på så fina bilder. Kram :)

    SvaraRadera