fredag 14 december 2012

Angie - cross fit

Idag var det dags för FAVORIT TRÄNINGEN igen, den träning som jag tycker så mycket om :)
PT pass med den bästa PT:n :)
Vid det senaste passet som vi körde tillsammans så tyckte jag att det tog en evighet att räkna och framförallt göra 16 reps. Men då visste jag inte vad som väntade idag ;)

Niki bjöd med mig på ett cross fit inspirerat pass. Vilket innebar att jag skulle göra 100 reps. av 4 olika övningar. Så snabbt som möjligt. Utmanande, inspirerande och roligt. Och jobbigt :)
100 pull-up
100 push-up
100 sit-up
100 airsquat
100! Ja, till en början av varje serie kändes det ju lätt men sen... sen var det verkligen inte lika lätt ;) Både den mentala styrkan som den fysiska utmanades. Det var bra att Niki påminde mig om min energisnurra för den glömde jag till en början bort :) Att tankarna och bilderna jag skapar påverkar mig är jag helt övertygad om. Det blir skillnad om jag tänker typ "åh, fy fan vad tungt jag har ingen kraft kvar" eller tex "kraft och energi", "lätt och enkelt". Ibland blir det som en dragkamp mellan dessa, en del av kroppen säger tex. "lätt och enkelt" medan en annan del svarar att det inte alls är lätt och enkelt, fast då brukar jag bara upprepa "lätt och enkelt" så att kroppen blir övertygad och förstår:)

Jag tror tävlingsmänniskan i mig vaknade till liv under passet ;) För det här är ett pass som jag gärna gör om för att tävla med mig själv och förbättra dagens tid :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar