måndag 10 december 2012

Utmaning och överenskommelse

Det kan vara bra att göra överenskommelser och avtal med sig själv och ibland kan det vara bra att andra involveras i det också.

För snart fyra veckor sedan fick jag en utmaning av min PT. Den handlade bla. om att utföra meditation i 15 minuter/dag i 30 dagar. Meditation i sig är inget nytt för mig däremot är det inget jag utövat kontinuerligt den senaste tiden.

Jag antog utmaningen och gjorde en överenskommelse tillsammans både med min PT och med mig själv. Samma kväll startade jag. Redan under de första meditationstillfällena så "hände det saker", det kändes inte alls bara bekvämt och lätt. Men jag valde att fortsätta trots det, just då hade det stor betydelse för mig att jag hade gjort en överenskommelse. Hade jag inte haft det så tror jag inte att jag hade valt att fortsätta med meditationen just då. Förresten hade jag nog inte ens kommit på att starta med den kontinuerligt just då. Hur väl jag än kanske behövde det.
 Och nu är jag så tacksam för att jag antog utmaningen och för det "resultat" som jag fått uppleva hittills :)     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar