onsdag 12 december 2012

Intervallpass gånger 2

Efter julmiddag på jobbet avslutades gårdagen med intervallpass nere på Form. Ett toppen pass :) Det hade kanske varit en ide´att bara svepa över mig en filt och sova över eftersom jag skulle vara på plats i morse igen ;) Nu blev det istället hem en sväng för att skotta snö och äta lite innan det var dags för att sova.

Ibland får jag känslan att det är så många pass som krockar med varandra, det är så många pass som jag vill gå på! Men så är det ju det här med att träna klokt och smart, ibland kan det bli som en liten utmaning i sig. Trots att det inte blev så många timmars återhämtning är jag nöjd över mina val och morgonens pass kändes lite som om jag tog vid där jag avslutade i går, lite som om jag inte hade varit hem emellan :) Värmen i kroppen kom väldigt fort. Förutom att benen var lite tyngre kändes det ungefär som det brukar. Roligt, svettig, jobbigt, skönt :)

Jag har tidigare sagt att musiken inte spelar någon roll när jag tränar men det stämmer inte riktigt. När jag styrketränar vill jag tex. ha musik med kraft och tempo i, absolut inga "lugna favoriter". Och idag var musiken extra bra :) Vissa låtar är nog mer ankrade och betyder mer än jag/man själv förstår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar