fredag 21 december 2012

Kroppen och själen kommunicerar

Jag vet det redan men ändå så blir jag lika fascinerad av yogan och yogans effekter.
Hur och att den påverkar hela systemet i kroppen - på alla plan.
Ibland påverkar det mer än man själv anar och förstår men man märker det :)
Gårdagens yinyoga pass var ett sådant pass för mig.
Rörelser som rensar, öppnar upp och frigör energi.
Så välbehövligt och skönt :)
 
De flesta rörelserna kändes sköna men det fanns också tillfällen då kroppen plötsligt gjorde enormt motstånd och liksom spjärnade emot och skapande en stund av illamående och värme. Vid dom tillfällena är det så skönt, tycker jag, att bara våga andas vidare och känna att kroppen kanske såsmåningom ger efter och "släpper taget".
 
Jag hade en annorlunda och skön känsla i kroppen efteråt.
Och i natt har jag fått sova sååå gott :)
Namaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar